Wednesday, October 3, 2012

Champions League 2012- Man United menang, kejutan kepada Bayern...


Keputusan perlawanan liga juara-juara Eropah menyaksikan Man United menang 2-1 keatas CFR Cluj di Romania dan kejutan di Bulgaria apabila Bate Borisov mengalahkan Bayern Munich 3-1.

Di kumpulan E, juara bertahan Chelsea mengalahkan kelab dari Denmark, FC Nordsjaelland 4-0 manakala Juventus hanya mampu seri 1-1 dengan Shakhtar Donetsk. Saksikan video gol-gol di Denmark...

Di kumpulan F, BATE Borisov melakukan kejutan disaksikan hampir 16,000 penonton dengan mengalahkan gergasi bolasepak dari Germany, Bayern Munich 3-1. Manakala Valencia pula mengalahkan Lille 2-0 di Stadium Mestalla hasil jaringan Jonas ( minit 38 dan 74). 
Sedutan BATE vs Bayern.....




..Messi bantu Barca..


Kumpulan G pula, Benfica kalah di tempat sendiri kepada Barcelona 0-2, dengan dua hantaran Messi disudahkan Alexis Sanchez (6') dan Fabregas (55'). Namun kapten Barcelona, Carlos Puyol mengalami kecederaan dan mungkin tidak beraksi dalam perlawanan el Classico hujung minggu nanti.. Celtic pula membenam Spartak Moscow di tempat lawan dengan keputusan 3-2. Inin kemenangan pertama Celtic di tempat lawan untuk liga juara-juara. 


Di Stadium Dr Constantin Radulescu, CFR Cluj tewas 1-2 kepada Man United walaupun menjaringkan gol terlebih dahulu melalui Pantelis Kapetanos (14') . Namun dua jaringan Robin Van Persie (29' dan 49') hasil hantaran Rooney meranapkan impian Cluj untuk melakukan kejutan. Galatasaray pula tewas 0-2 di tempat sendiri kepada Braga hasil jaringan Ruben Micael (27') dan Alan (94').


 Sedutan CFR Cluj lawan Man United...


No comments:

Post a Comment

Commenter are responsible for their own comment. Any opinions are welcome.