Thursday, October 4, 2012

U.Champs League 2012 - Balotelli selamatkan Man City, Ronaldo hattrick...video

Di kumpulan A, Porto berjaya mengalahkan kelab berbelanja besar, PSG, 1-0 hasil jaringan James Rodriguez pada minit 83. Dynamo Kiev pula mengalahkan kelab Croatia Dinamo Zagreb 2-0 melalui gol Gusev dan gol sendiri Josip Pivaric.

Kumpulan B pula Arsenal menewaskan Olympiakos 3-1 di Stadium Emirates dengan gol-gol dijaringkan oleh Gervinho, Podolski dan Ramsey. Nampaknya musim ini Gervinho makin tajam penyudahnya. Schalke 04 pula hanya mampu seri 2-2 dengan Montpellier walaupun kelab dari Perancis itu hanya bermain dengan 10 orang apabila Garry Bocaly dibuang padang .
Gol-gol Arsenal..


Kumpulan C..
Perlawanan menarik dan terbuka antara Zenit dan AC Milan berkesudahan AC Milan menang 3-2. Gol AC Milan di jaringkan Urby Emanuelson, Stephan El Shaarawy dan gol sendiri Tomas Hubocan. Zenit pula mendapat gol melalui Hulk dan Roman Shirokov yang menanduk masuk sepakan sudut Hulk. Malaga pula meneruskan kecemerlangan di UCL dengan mengalahkan Anderlecht di Belgium dengan keputusan 3-0 melalui Eliseu, Nacho Monreal dan penalti Joaquin.


Di kumpulan D, Balotelli menyelamatkan Man City dengan penalti pada minit ke 90 untuk keputusan 1-1 menetang Borussia Dortmund. Dortmund mendahului melalui Marco Reus pada minit 61. Dortmund mampu menjaringkan lebih gol namun ketangkasan Joe Hart terbukti dengan menyelamatkan percubaan tepat terutamanya oleh Goetze dan Lewandowski. 
Gol Marco Reus..
Penalti Mario Balotelli..
Di Amsterdam pula, hattrick Cristiano Ronaldo membantu Real Madrid mengalahkan Ajax Amsterdam 4-1. Satu lagi gol Real dijaringkan oleh Karim Benzema melalui sepakan gunting yang menarik manakala gol Ajax disudahkan oleh Niklas Moisander pada minit ke 56.
Gol Ronaldo dan Benzema..
Gol Ajax..
dan 2 gol Ronaldo lagi..
Perlawanan paling menarik malam tadi adalah antara Man City dan Borussia Dortmund...itu yang aku tonton...





No comments:

Post a Comment

Commenter are responsible for their own comment. Any opinions are welcome.