Friday, August 31, 2012

UCL: Undian UEFA Champions League 2012/13 dan Pemain Terbaik di Eropah 2011/12

UCL- UEFA Champions League atau pun Liga Juara-juara peringkat kumpulan akan bermula dalam 3 minggu lagi. Undian di Monaco telah membahagikan 32 pasukan terbaik di Eropah kepada 8 kumpulan. Kita lihat dulu kumpulan A,B,C dan D.
 Undian paling menarik nampaknya di kumpulan D, dimana Real Madrid diundi bersama Man City, Ajax dan  Dortmund. Hanya Man City tidak pernah menjuarai Liga Juara-juara. Boleh dikatakan saingan untuk kumpulan D agak sengit untuk mana-mana pasukan ke peringkat kalah mati. AC Milan seperti akan mudah layak tetapi kehilangan 2 tonggak utama akan menguji keupayaan Milan.

Untuk kumpulan E,F,G dan H tiada yang sengit seperti kumpulan D. Man Utd berpeluang cerah untuk layak ke peringkat seterusnya begitu juga dengan Barcelona. Juara bertahan, Chelsea pula akan berdepan dengan Juventus tetapi mereka juga perlu waspada dengan Donetsk serta pencabar baru FC Nordjaelland............

Pada malam yang sama, pemenang pemain terbaik di Eropah diumumkan dengan calon-calonnya Iniesta, Messi dan Cristiano Ronaldo... dan pemenangnya..video..



gambar-gambar lain

calon-calon..

..tunggu...







..I'm ze bezt...


No comments:

Post a Comment

Commenter are responsible for their own comment. Any opinions are welcome.