Sunday, August 19, 2012

EPL First week Result..Liverpool tewas.. Swansea dan Fulham cemerlang..

Liverpool nampaknya meneruskan tradisi apabila tewas 3-0 kepada West Bromwich Albion. Ianya permulaan yang ngeri untuk Brendan Rodgers, terutamanya WBA antara pasukan yang dipilih penganalisis sukan sebagai pasukan yg akan turun dari EPL, namun pengurus baru WBA, Steve Clarke membuktikan sebaliknya. WBA mendahuli hasil rembatan kencang Zoltan Gera. Kemudian WBA mendapat 2 penalti selang beberapa minit. Penalti pertama oleh Shane Long telah gagal mengegar jaring namunpenalti kedua beberapa minit kemudian oleh Odemwingie berhasil. Pemain pinjaman dari Chelsea, Roman Lukaku menambah jaringan untuk gol ketiga WBA.
Swansea meneruskan kecemerlangan musim lalu walaupun dibawah pengurus baru Michael Laudrup  apabila menang 5-0 keatas QPR. Gol-gol dijaringkan Michu (2 gol), Nathan Dyer (2 gol) dan Scott Sinclair. Sementara Fulham juga menang 5-0 ditempat sendiri ke atas Norwich.Gol dijaringkan Damien Duff, Petric (2 gol) , Kacaniklic dan Steve Sidwell.
Lain -lain
Arsenal 0 Sunderland 0 - Arsenal masih terasa kehilangan RVP, manakala Alex Song tidak diturunkan menguatkan lagi desas-desus dia akan ke Barcelona.. Arsenal tumpul, Podolski dan Giroud belum serasi.
Newcastle 2 (Ba, Ben Arfa) Tottenham 1 (Va der Vaart)
West Ham 1 (Nolan) Aston Villa 0
Reading 1 Stoke 1
Teratas EPL 2012/2013- Fulham dan Swansea... buat minggu ini..

Takde apa-apa video/gambar , pasal balik kampung..

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI..

No comments:

Post a Comment

Commenter are responsible for their own comment. Any opinions are welcome.