Friday, August 10, 2012

Usain Bolt lagenda pecut...Pandalela dapat pingat Olimpik..

Usain Bolt, 25,  menang acara pecut 200m lelaki malam tadi dan mengesahkan status lagenda Olimpik. Jamaica menguasai acara tersebut dengan perak dan gangsa juga dimenangi pelari Jamaica iaitu Yohan Blake dan Warren Weir. Bolt mencatatkan 19.32 saat untuk memenangi acara tersebut. Beliau berkata dia tidak berusaha untuk memecahkan rekod dunianya (19.19 saat) kerana merasa sesuatu dipinggang belakangnya selepas berlari di selekoh. Bawah video larian Bolt di peringkat separuh akhir... akan cuba dapatkan video  200m lain masa nanti..

Sementara itu, penerjun Malaysia, Pandelela Rinong berjaya mendapatkan pingat gangsa dalam acara terjun 'platform'. Beliau mencatatkan jumlah markah 359.20 untuk gangsa. Emas dimenangi penerjun China,Chen Ruolin dengan 422.30 dan perak dimenangi penerjun Australia Brittany Broben.
Saksikan video terjunan Pandelela...


Terkini, USA telah mengatasi China dalam pungutan pingat iaitu 39 emas, 25 perak dan 26 gangsa. China ikuti rapat dengan 37 emas, 24 perak dan 19 gangsa. Malaysia 1 perak dan 1 gangsa.

USA menang emas Olimpik bolasepak wanita dengan mengalahkan Jepun 2-1.

No comments:

Post a Comment

Commenter are responsible for their own comment. Any opinions are welcome.