Thursday, December 20, 2012

Undian UCL 2012/13...Cristiano Ronaldo kembali ke manchester United..


Undian UEFA Champions League pusingan kedua 16 pasukan telah diputuskan... berikut undiannya
1- Manchester United vs Real Madrid - Buat pertama kalinya C.Ronaldo akan kembali ke Old Trafford setelah perpindahannya ke Madrid pada tahun 2009. Kali terakhir mereka bertemu ialah di peringkat separuh akhir UCL 2002/03 dimana Ronaldo menjaringkan hattrick namun United kecundang aggregat 4-3... Kegagalan Real Madrid di peringkat ini mungkin akan menyebabkan Mourinho hilang kerja....... Jangkaan - Real Madrid ke suku akhir...jika Ronaldo menyerlah..
2- Arsenal vs Bayen Munich - Arsenal mungkin ingin menebus cabaran BPL yang kian malap dengan bermain baik di peringkat Eropah. Namun naib juara UCL lalu, Bayern bertekad musim 2012/13 ini ialah musim mereka menyinar... Jangkaan - Bayern ke suku akhir..semestinya
3- AC Milan vs Barcelona - pertemuan gergasi bolasepak Eropah.. Rekod 10 tahun kebelakang menunjukkan kedua-dua pasukan menang lima kali UCL.. Namun Barcelona mempunyai Messi yang sedang hangat menjaringkan gol setiap perlawanan, sementara Milan kelihatan dalam transisi pembinaan dengan skuad dibarisi ramai pemain muda berbakat... Pilihan- Barcelona mara ke suku akhir...dengan syarat Messi kekal cergas..
4- Shakhtar Donetsk vs Borussia Dortmund - Juara 4 kali berturut di Ukraine di barisi skuad yang dibarisi pemain yang telah lama bersama. Namun Dortmund pernah menjadi juara Eropah lebih konsisten dan disiplin.. ditentukan penentuan penalti... Dortmund layak..
5- Valencia vs Paris St.Germain - PSG perlu buktikan di Eropah setelah berbelanja besar...Ibrahimovic pula perlukan liga juara yang tak pernah dimenanginya....Valencia pula tidak dianggap pilihan ... peluang untuk PSG, jika gagal Ancelotti akan ucapkan adios kepada kota Paris..
6- Celtic vs Juventus - Atas kertas nampaknya pendahulu Serie A mendapat lawan mudah. namun peringkat kalah mati apapun boleh jadi.. Pirlo akan jadi penentu disamping rekod cemerlang Juventus di Eropah... Juventus lakan layak..
7- Galatasaray vs Schalke 04 - Dua pasukan yang musimnya agak kontras... Galatasaray pendahulu liga Turkey manakala Schalke terus merosot di Bundesliga... Burak Yilmaz jika on-form akan membawa Galatasaray ke peringkat suku akhir...
8- Porto vs Malaga - dua pasukan yang dipenuhi pemain berpotensi...Isco (Malaga) dan Rodriguez (Porto) sedang diperhatikan oleh kebanyakan kelab-kelab gergasi...Rasanya Malaga akan mara........
Perlawanan akan diadakan antara Feb 12, 2013 dan March 12,2013...

No comments:

Post a Comment

Commenter are responsible for their own comment. Any opinions are welcome.