Sunday, September 30, 2012

BPL : Man United, Arsenal kalah di tempat sendiri..

Tottenham berjaya mengalahkan Man United di Old Trafford dengan keputusan 3-2.
Jan Vertonghen meraikan gol pertama Spur..
Jan Vertonghen menjaringkan gol di minit ke 2 sebelum Gareth Bale menjadikan kedudukan 2-0 pada 30 minit pertama permainan. Wayne Rooney masuk menggantikan Giggs pada separuh kedua dan terus meningkatkan tempo permainan Man United untuk membuka ruang buat Nani menjaringkan gol pada minit ke 51. Namun Clint Dempsey menjaringkan gol pertamanya buat Spurs pada minit 52. United kembali merapatkan kedudukan kepada 3-2 hasil jaringan Kagawa pada minit 53.. Man United terus menguasai permainan dan melancarkan serangan bertali arus namun gagal mencari gol penyamaan..
Gary Neville mencuka melihat Man United ketinggalan..
Sebelum itu di the Emirates, pendahulu liga BPL, Chelsea terus cemerlang dengan mengalahkan Arsenal 2-1. Pada separuh masa pertama Fernando Torres menjaringkan gol hasil hantaran Juan Mata dan kemudian Gervinho menjaringkan gol sejurus seblum separuh masa tamat. Lapan minit setelah separuh masa kedua bermula, Chelsea kembali didepan hasil sepakan percuma Juan Mata. Arsenal terus menggandakan asakan namun Cazorla dan Giroud banyak kali mensia-siakan peluang.
Man City berjaya mendapatkan 3 mata penuh di Craven Cottage dengan mengalahkan Fulham 2-1 hasil jaringan Aguero dan Dzeko. Liverpool pula berjaya mencatatkan kemenangan sulung apabila menewaskan Norwich 5-2 di Carrow Road. Luis Suarez menjaringkan hattrick buat Liverpool, Gerrard dan Nuri Sahin turut serta sebagai penjaring. Everton terus cemerlang apabila menewaskan Southampton 3-1 di Goodison Park. Gaston Ramirez menanduk masuk untuk Southampton mendahului, namun Leon Osman menyamakan kedudukan sebelum Jelavic menjaringkan 2 gol untuk Everton.
Lain-lain keputusan Stoke mengalahkan Swansea 2-0 hasil jaringan Peter Crouch. Manakala Sunderland mengalahkan Wigan 1-0 hasil jaringan Steven Fletcher.

Sementara itu, Ashley Cole yang enggan menandatangani kontrak baru bersama Chelsea dikhabarkan diintai oleh Paris St Germain....

No comments:

Post a Comment

Commenter are responsible for their own comment. Any opinions are welcome.